Yant Flat aka Candy Cliffs

Start: Rijd vanuit St. George via I15 naar het noordoosten. Verlaat de Interstate via Exit 22. Je blijft nu nog ongeveer 1,5 mijl in dezelfde richting verder rijden, via een weg die parallel loopt aan de Interstate. Ga dan linksaf via de Silver Reef Road. Zet de mijlenteller hier op nul. Alle afstanden die hieronder staan genoemd, zijn berekend vanaf dit punt.

Rijd 1,1 mijl via de Silver Reef Road naar het noordwesten. De Silver Reef Road  buigt hier linksaf. Ga niet verder via de Silver Reef Road, maar ga rechtdoor via de Oak Grove Road (FR 032). Het asfalt eindigt na 1,5 mijl.
De onverharde weg is op sommige plekken smal en bochtig. Na 3,1 mijl bereik je een splitsing, volg hier het bord waarop staat “St. George 24 mi” (linksaf). Na 10,5 mijl bereik je de trailhead. (je bent dan net een zijweg naar rechts voorbij gereden, dit is FR 903).

Hike: Vanaf de trailhead loop je via een geleidelijk stijgend zanderig pad naar het zuiden. Na 2,4 km bereik je de rand van een klif, je ziet Yant Flat dan beneden je liggen. Aan de rechterzijde zie je cairns staan die de route wijzen naar een afdaling via een steile helling. Maar als je die route volgt kan je slechts een zeer beperkt deel van Yant Flat bekijken. Het is dan ook beter om daar nog niet naar beneden te gaan; volg de rand van de klif naar links toe over een afstand van ruim 500 meter. Je loopt hier via zandpaadjes door een gebied met veel struikgewas. De route wordt met cairns aangegeven.
De afdaling is vrij steil, kijk vooraf goed welke route hiervoor het meest geschikt is. Eenmaal beneden bevind je je midden in Yant Flat.

Vervoer: AWD wellicht 4WD met HC

Tijdsduur: 4 uur

Conclusie: zeldzaam gevormde bergen en formaties met kleuren.