Moon House Cliff Dwelling

Start: Vanuit Blanding, Utah, zuidelijk over de US 191. Na 4 mile rechts de US 95 die je vervolgens 28 mile volgt. Dan linksaf de 261.

4 mile verder ligt Kane Gulch Ranger Station waar je vraagt naar de toestand van het pad naar de Moon. Dit omdat deze door de jaren heen slechter wordt. Je moet over slickrocks en later door een heel slecht zandpad.

Rij nadat je bij de Ranger geweest bent,6 mile verder zuidelijk en ga links de Snow Flats Road in. 0.4 mile verder linksaf en rij dan 7.7 mile tot aan de parkeerplaats, tevens TH

Hike: Loop vanaf TH in noord oostelijke richting en volg de cairns (steenmannetjes) Aan de rand van de canyon moet je dalen de canyon in en even later moet je er aan de andere kant weer omhoog klimmen. Tijdens het dalen zie je Moon House al tegenover liggen.

Het is niet lang erheen maar wel zwaar vanwege het op en afdalen.

Vervoer: minimaal AWD met hoge bodemvrijheid.

Conclusie: Een van de wereldwonderen. De mooiste exemplaren die we tijdens onze 14 reizen naar USA gezien hebben.